Ina to jacht typu J-80, stalowy jol typu heavy-cruiser, czyli ciężki krążownik, o długości 45 stóp, zaprojektowany w 1967 r. przez Henryka Kujawę i Józefa Szymańdę.
Ina jest Jotką o zmodyfikowanej w stosunku do pierwowzoru linii. Powstała w "serii płockiej" po zmianach konstrukcyjnych dokonanych przez biuro Intersteru, pod kierownictwem Juliusza Strawińskiego. Przeprojektowaniu uległa przede
wszystkim część rufowa, którą poszerzono zwiększając wyporność, podniesiono też pokład dziobowy.
s/y INA
Numer na żaglu POL 636
MMSI 261004680
Sygnał wywoławczy SPS2411
Długość całkowita Lc=13,75 m
Szerokość całkowita Bc=3,60 m
Zanurzenie maksymalne Tm=1,95 m
Wysokość boczna Hk=3,16
m
Wyporność D=18,67 t
Wysokość takielunku Ht=16,20 m
Powierzchnia żagli S=80,00 m2
Kadłub Iny wykonała Płocka Stocznia Rzeczna w 1981 roku. Powstał jako numer 2 z 10 zamówionych pod koniec lat 70 przez Polski Związek Zeglarski. Następnie, wraz z trzema bliźniakami Regą, Dziwną i Pianą, zostałą przekazana do zabudowy
Szczecińskiej Stoczni Jachtowej. Wodowanie odbyło się w 1987 r. po czym wszystkie cztery Jotki rozpoczęły służbę jako jachty szkoleniowe w ośrodku szkolnym PZŻ w Trzebieży.
Po 30 latach trzebieskie Jotki stanęły na brzegu. Wysłużona Ina została odkupiona w 2018 r. a następnie poddana remontowi i doposażeniu. Wymieniliśmy fragmenty poszycia dna, burt i pokłądu, usunęliśmy wszystkie warstwy farby i
położyliśmy nowy zestaw powłok. Ina dostała nową elektronikę, rozdzielnię elektryczną, żagle, tratwę ratunkową, oraz dziesiątki trudnych do policzenia drobiazgów. Na instalację czekają kolejne rzeczy, m.in. nowe ogrzewanie
nadmuchowe.
Wyposażenie jachtu
- VHF Garmin 115
- Chartplotter GARMIN GPSMAP 922 + mapy północnej Europy
- 2x VHF ręczny Midland
- Epirb McMurdo Smartfind E8
- NASA Navtex
- AIS transponder Nauticast B2
- rakiety spadochronowe, sygnały dymne, race
- tratwa SeaSafe 10 os.
- pasy ratunkowe
- kamizelki pneumatyczne 4 szt.
- szelki asekuracyjne
- oświetlenie nawigacyjne
- reflektor radarowy
- bezan, grot, genua, fok, kliwer, foki sztormowe, 3 spinakery
- silnik Perkins AD3.152UR 50 KM, 3 l/h
- liczba koi 7 (+2)
- kambuz z kuchenką gazową
- WC morskie
- paliwo 410l, woda 500l
- baterie 360 + 180 Ah, 2 ładowarki CTEK M300
- ogrzewanie nadmuchowe
- lodówka 65l. z zamrażalnikiem
- ponton ze sztywnym dnem